Our website is currently undergoing maintenance and may have limited functionality. We're working hard to improve your online experience. We appreciate your patience and understanding.
Our website is currently undergoing maintenance and may have limited functionality. We're working hard to improve your online experience. We appreciate your patience and understanding.
Our website is currently undergoing maintenance and may have limited functionality. We're working hard to improve your online experience. We appreciate your patience and understanding.
Our website is currently undergoing maintenance and may have limited functionality. We're working hard to improve your online experience. We appreciate your patience and understanding.
Our website is currently undergoing maintenance and may have limited functionality. We're working hard to improve your online experience. We appreciate your patience and understanding.

Léirmheas An Cailín Ciúin

 

Léiríonn an scannán seo nach gá go mbeidh scannáin Gaeilge dírithe ar chúrsaí Gaeltachta amháin. D’fhéadfá tuiscint a bhaint as an scéal seo go héasca, is cuma cén áit sa domhain a rugadh tú. In “An Cailín Ciúin”, níl sa teanga ach snáithe a nascann na carachtair leis an áit agus lena chéile. Is éard athá i gcroílár an scéil ná rud eile ar fad: máithreachas. Is iomaí léirmheastóir a dúirt gur clasaic an scannán seo cheana féin, agus is dóigh liom go bhfuil an fhírinne acu. Lonnaithe i gContae Phort Láirge ag tús na 80idí agus bunaithe ar úrscéal Foster (Claire Keegan), cloistear canúint uathúil sa scéal seo: Gaeilge na nDéise. Bhí iontas orm a thabhairt fé ndeara gur thuigeas gach éinne gan stró sa scannán, ós rud é go bhfuil ár gcanúint cineál annamh i bpobal na Gaeilge. É sin ráite, ní labhraíonn Cáit mórán – is í an cailín ciúin í a luaitear in ainm an scannáin. B’fhearr léi dul amach le fána ná cur suas lena deirfiúracha níos sine. Is minic a thugann a tuismitheoirí neamhaird ar na páistí go léir, agus léiríonn na radharcanna tosaigh gur cosúil go bhfuil dúlagar orthu beirt: a máthair traochta, ag iompar arís eile; a hathair drochídeach, báite san ólachán. Is léir dúinn mar lucht féachana gur ualach í Cáit dá tuismitheoirí, nuair a dhéanann siad cinneadh í a sheoladh go tigh chol ceathrar a máthair, Eibhlín, don samhradh. Ansan is féidir le Cáit cabhrú thimpeall sa bhfeirm ‘s acu agus blaiseadh de shaol difriúil a fháil ar feadh tréimhse. Cé go bhfuil Eibhlín níos cúramaí le Cáit ná a teaghlach féin, agus faigheann an cailín beag go leor grá agus spreagadh sa tigh sin le bheith ag caint níos minice, níl gach rud ina shuaimhneas. Thá drochscéal á chur i bhfolach acu, agus Cáit ar tí an rún mór a fháil amach.an cailín ciúinPléann an scannán seo le ceist an tsaibhris. Cad is saibhreas ann? An gciallaíonn sé go leor airgid a fháil ionas go mbeidh saol compordach agat? Nó an gciallaíonn sé a bheith in ann grá a thabhairt do pháiste agus í a thógáil mar is cuí?

Thá sár-jab déanta ní hamháin ag Colm Bairéad (stiúrthóir), ach ag na aisteoirí iontacha chomh maith, leis an gcur I láthair láidir mothúchánach a fheictear sa scáileán. Molaím é go hard sa spéir.

 

Natalia Uí Fhaoláin

5/5

Book Tickets